Marknadsförning - Marknadför på rätt sätt

internetmarknadsföring med sökmotoroptimeringDe som har möjlighet att inspirera till att skapa en efter människor - Besökare, väljare, kunder, arbetare - som agerar för det goda i den inte helt för att de måste, utan för att de vill. Folk som älskar att gå till jobbet är mer produktiva och kreativa. De går hem gladare och har gladare familjer. De behandlar sina kollegor och klienter och kunderna bättre. inspirerade anställda göra för starkare företag och starkare ekonomier.

Den gyllene cirkeln finner ordning och förutsägbarhet i mänskligt beteende. Enkelt uttryckt, det hjälper oss att förstå varför vi gör det vi gör.

 

VAD: varje företag på den här planeten vat vad dom gör.

HUR: ges ofta för att förklara hur något är annorlunda eller bättre på det dom gör.

VARFÖR: mycket få människor kan tydligt formulera varför de gör vad de gör - vad är ditt syfte, orsak eller tro?

När de flesta företag och människor tänker, agerar eller kommuniserar så gör de det utifrån och in, från VAD till VARFÖR.

 

Om Apple hade marknadsfört sig som de var som alla andra skulle det låta så här: Vi gör fantastiska datorer. De är vackert utformade, enkel att använda och användarvänliga. -Vill du köpa en?

Hur Apple faktiskt kommunicerar: Allt vi gör och vi tror på är att utmana utveckligen av elektronik. Vi tror på att tänka annorlunda. Vårt sätt att utmana utveckligen är genom att göra våra produkter vackert utformade, enkel att använda och användarvänliga. Och vi råkar göra fantastiska datorer. -Vill du köpa en?


Helt enkelt så vänder inte Apple  på ordningen av information, utan börjar sitt budskap med VARFÖR, ett syfte, orsak eller övertygelse som inte har något att göra med vad de gör. Vad de gör - de produkter som de gör, från datorer till små elektronik - inte längre fungerar som det anledning att köpa, fungerar de som det påtagliga bevis för sin sak . Folk köper inte vad du gör, de köper varför du gör det. organisationer
utnyttja de materiella funktioner och fördelar för att bygga upp ett rationellt argument för varför deras
företag , produkt eller idé är bättre än en annan . Företagen försöker sälja oss vad de gör, men vi köper varför de gör det . Vid kommunikation inifrån och ut, det VARFÖR erbjuds som anledning att köpa och VAD fungera som konkreta bevis på den tron​​.